Door deze simpele dingen overdag te doen slaap je ’s nachts beter

Welkom bij PAsearch - bureau voor werken in management support.
Neem een kijkje op onze website!
Deze dingen kan jij overdag al doen om je kans op een goede nachtrust te vergroten! Sta op tijd op Hoewel het soms erg verleidelijk is om heel lang uit te slapen, is het niet heel verstandig. Het schopt namelijk je regelmaat in de war. Op vaste tijden opstaan kan je helpen als je slaapproblemen hebt. Ga naar buiten Daglicht is heel goed voor je biologische klok. Het zorgt ervoor dat je ’s avonds meer slaaphormoon aanmaakt. En je slaapt ook beter als je regelmatig beweegt. Voor de beste resultaten moet je buiten sporten, het liefst voor het avondeten. Ga je later sporten dan kan dat ertoe leiden dat je juist niet meer in slaapt valt. Kies de juiste avondsnack Neem ’s avonds een havermoutkoekje met een glas melk. Het aminozuur tryptofaan dat erin zit, maakt je waarschijnlijk wat doezelig. Tryptofaan zit ook in bananen, gevogelte, pinda’s en chocola. Reserveer piekertijd Maal jij ’s avonds in je bed nog over de dag van morgen? Reserveer dan elke dag wat piekertijd: een halfuurtje waarin je de volgende dag plant, je mail opruimt en andere losse eindjes afrondt. Schrijf op wat je morgen moet doen en waar je je druk over maakt. Zo ga je met een geruster gevoel naar bed. Drink ge...