Beweegtips voor thuiswerkers die ‘slimmer’ willen worden

Welkom bij PAsearch - bureau voor werken in management support.
Neem een kijkje op onze website!
Thuiswerken heeft veel voordelen. Maar bewegen is er niet één van. Op kantoor sta je sneller op om iets te bespreken met een collega en word je aangespoord om tijdens de lunch een stuk te wandelen. Thuis blijf je maar aan je stoel vastgeplakt. En dat is niet alleen jammer voor je lichaam… Bewegen houdt ook je brein jong Want wist je dat – naast de lichamelijke voordelen – bewegen ook goed is voor de conditie van je brein? Door beweging verbetert de doorbloeding, ontwikkelen je hersens nieuwe verbindingen en onderhouden ze de oude. Het heeft vooral een positieve invloed op je cognitieve vaardigheden (denk aan redeneren, rekenen, lezen en schrijven, plannen maken en initiatieven nemen). Door te bewegen ben je dus beter in staat om kennis en informatie op te nemen en te verwerken. Daarnaast: herstelt je brein beter; verlaagt het stress; verbetert het je humeur en geluksgevoel; geeft het je meer zelfvertrouwen. Beweeg wat vaker met deze tips Hoe zorg je ervoor dat je thuis ook fit en scherp blijft? Deze tips helpen je: Begin je werkdag thuis met een planning: stel minimaal 2 pauzes in en zet deze in je telefoon. Ga lekker naar buiten, al is het maar een blokje ...